dijous, 17 d’abril del 2008

Perquè ha de ser més car escriure bé?



Com que està plovent (fins i tot ha pedregat una mica i tot!) i la companyia telefònica ha subsanat una altra avaria (i ja en van...) avui no parlaré de transvasaments (encara no sé si puc utilitzar aquesta paraula), de l'aigua, encara que si que ho faré de les comunicacions, no dels talls, sinó d'una curiositat que em preocupa. He anat llegint els darrers dies sobre el fet que la majoria de serveis (segurament tots) de missatgeria curta de les companyies de telefonia mòbil permeten l'ús dels accents en els sms. Fins aquí tot perfecte, se suposa que ha de ser així. La sorpresa ve quan es comprova el fet que el missatge augmenta de preu quan s'empren els accents en les paraules, arribant a costar dues o tres vegades més. Sovint ens queixem del mal que els sms i internet causen a la llengua escrita, de l'abandó que tenen els signes de puntuació i la majoria de correcció ortogràfica. És obvi que un element és la velocitat a l'hora d'escriure els missatges, però no es pot oblidar que si un missatge només pot contenir 160 caràcters o passa a valer el doble, l'economia s'hagi de mirar per dues bandes. Si afegim el fet de que posar un sol accent fa que (com a mínim amb el meu operador) em surti automàticament que estic enviant dos missatges, fa que em plantegi seriosament el fet d'abandonar tota correcció en l'escriptura. Intento escriure les paraules correctament, sense menjar-me lletres, malgrat no sempre ho aconsegueixo del tot, però els accents estic acostumat a posar-los, no em pregunteu perquè, i em trobo amb el problema de que em costa més diners. Malauradament estic donant més importància a la meva economia que a la defensa de l'ortografia, ho admeto, però m'agradaria que algú que tingués responsabilitat sobre aquest tema hi posés mà i ho solucionés d'una vegada per tal que escriure bé, com a mínim, no costi calers!

2 comentaris:

Chabier Lozano ha dit...

Donc s a mi això no m'ha passat mai, i jo soc dels que escric amb tots els accentes (excepte en català, que hi ha moltes vegades que sé si sòn cap allà o cap ací), guions, apòstrofos ,et. i mai m'han cobrat el doble. Estic amb Movistar, no és pas per fer-lis publicitat, per raons de cobertura per la montanya, i la veritat és que per aquesta vall la majoria de la gent funciona amb aquesta operadora, per aixó no sé cóm hu fan les altres companyíes
P. D. Perdona'm per escriure aquest català, crec que hu parlo millor que hu escribeixco.

yourwinterwish ha dit...

Val a dir, que jo, he estat amb les tres companyies, i les tres companyies fan el mateix. Tan hi fa sigui movistar, orange o vodafone. Potser per un accent no et cobraran dos missatges, si la frase és curta, però quan vols escriure algun text una mica llarg ortogràficament correcte, segur que t'apareix, a dalt de la pantalla, 2/2. Ja no et dic, si tens activat el T9, que per sort meva, en el meu mòbil és en català, quan me n'adono fins hi tot 3 missatges per dir gairebé, "Hola, com estàs?".

Així de malament va el món, ens han de cobrar per tot, fins i tot per un miserable accent.

Salut!

P.D: ara mateix per aquest text em cobrarien com per uns 10 missatges? jejeje