dimarts, 17 de juny del 2008

... I ara... Brusseles s'afegeix a la festa!

Una de les darreres notícies que he llegit fa referència a la decisió presa a Brusseles pel que fa a les companyies de telefonia mòbil. Suposo que n'estareu al corrent. Ara resulta que s'ha decidit donar via lliure a la implantació d'un sistema de pagament per la recepció de trucades, amb el pretext de que, a llarg termini, això afavoriria la competència entre companyies i, finalment, al client final, és a dir nosaltres. La veritat, no deixa de generar-me dubtes. En primer lloc, perquè he de pagar jo per la recepció de trucades? Fins i tot segur que molts de nosaltres hem rebut trucades de les pròpies companyies per oferir-nos els seus serveis, que ens canvien d'operador... també les haurem de pagar suposo. I els sms? En el cas de les trucades podem decidir si acceptar-les o no, però els missatges arriben i prou, també ens els cobraran? En segon lloc, que vol dir llarg plaç? personalment penso que aquesta mesura a qui beneficiarà és a les companyies de telefonia mòbil, que s'estalviaran el que els costa entre elles el canvi de xarxa quan truquem a d'altres operadors i ens ho facturaran a nosaltres, canvi rodó!!! Com controlarem la despesa, per exemple? (òbviament ja trobaran la solució per nosaltres, però seguirem pagant més) És força difícil que deixem de fer anar el telèfon mòbil, però és que n'hi ha per apagar-los tots! A base de veure coses com aquestes, també em faig preguntes sobre, per exemple, el tema de rebre les factures de diferents serveis que tenim contractats (telefonia fixa, cartes dels bancs i caixes...) per correu electrònic. És evident que ho fan per protegir el medi ambient, però finalment els que rebem les dades per correu electrònic som nosaltres, gràcies, també, a que paguem religiosament la connexió a internet, és a dir, estalviem el cost del paper a l'empresa que ens factura! És clar que cal ser respectuosos i estalviar, però jo acabo pensant que això només genera més beneficis a les empreses, que no han d'emetre comunicacions en paper i per tant abarateixen costos que després no es veuen repercutits en els clients. Al final és el de sempre, menys despesa i, per tant, major benefici per l'empresa i nosaltres, els consumidors, a pagar el mateix, no està malament oi? Sort que Brusseles s'ha afegit a la festa i ens ho soluciona tot... és un dir.

3 comentaris:

Salvador ha dit...

No se'n perden ni una aquests de Brusel·les. De totes maneres amb les setmanes de 65 hores ja no quedarà ni esma per trucar amb el mòbil.

Anònim ha dit...

El que volen es reduir les despeses de les companyies, però, com si no, a costa dels usuaris... fantàstic i que continui la festa!!!!

Anònim ha dit...

Osti Lluís, jo que soc d'aquests de les factures e, no m'ho havia plantejat així, ben mirat cuasi val més tornar al paper....
Això de Brusseles es un cachondeo, es com la segona versió del canon digital.