diumenge, 4 de maig del 2008

Buscant una bona excusa?

Ahir vaig llegir en un diari un article que em va sorprendre força. Resulta que existeixen, avui en dia, diversos serveis per garantir una coartada a aquelles persones que ho necessitin, ja sigui per no assistir a la feina, escapar-se d'alguna reunió o cita no desitjada... No resulta, si més no, curiós? Arriben a oferir, per exemple, bitllets d'avió calcats dels de veritat o, fins i tot, la possiblitat de crear com un hotel virtual en el qual fins i tot si algú et truca demanant per la teva habitació et poden passar la trucada!

Òbviament, si algú presenta una carta de serveis com aquesta (i he trobat més d'una empresa buscant per internet a partir de l'article) hi deu haver un bon nombre de clients que ho utilitzen. Aquí és on comença a deixar de ser una curiositat per passar a preguntar-nos certes qüestions com: és realment legal elaborar símils de, per exemple passatges d'avió? (segons alguna de les empreses no servirien per pujar a una aeronau), fingir que una persona està en un allotjament, per exemple, a l'estranger? I, la pregunta que em faig, més important, hi ha realment un nombre tan important de gent que necessita una coartada per estalviar-se certes situacions o poder gaudir-ne d'altres? Si existeixen les empreses és evident que si, però a mi em preocupa que es falsegin fets per tal d'assolir certes fites, perquè no deixa de ser faltar a la veritat i, fins i tot, mentir, que encara que la llei no ho prohibeix, no és precisament la meva forma d'entendre la vida.